Τι είναι το ασκορβικό οξύ;

vitamini-c

Τι είναι το ασκορβικό οξύ;

Η βιταμίνη C, επίσης γνωστή ως ασκορβικό οξύ, έχει πολλές σημαντικές λειτουργίες.

Αυτά περιλαμβάνουν:

Βοηθάει στην προστασία των κυττάρων και στη διατήρηση υγιούς δέρματος, αιμοφόρων αγγείων, οστών και χόνδρων και βοηθώντας στην επούλωση πληγών.
Η έλλειψη βιταμίνης C μπορεί να οδηγήσει σε σκορβούτο.

Καλές πηγές βιταμίνης C

Η βιταμίνη C βρίσκεται σε μεγάλη ποικιλία φρούτων και λαχανικών.

Οι καλές πηγές περιλαμβάνουν:

  • εσπεριδοειδή, όπως πορτοκάλια και χυμός πορτοκαλιού
  • πιπεριές
  • φράουλες
  • φραγκοστάφυλα
  • μπρόκολο
  • Λαχανάκια Βρυξελλών
  • πατάτες

 

Πόση βιταμίνη C χρειάζομαι;

Οι ενήλικες ηλικίας 19 έως 64 ετών χρειάζονται 40 mg βιταμίνης C την ημέρα.

Θα πρέπει να μπορείτε να πάρετε όλη τη βιταμίνη C που χρειάζεστε από την καθημερινή διατροφή σας.

Η βιταμίνη C δεν μπορεί να αποθηκευτεί στο σώμα, οπότε τη χρειάζεστε στη διατροφή σας κάθε μέρα.

 

Τι συμβαίνει εάν πάρω πάρα πολύ βιταμίνη C;

Η λήψη μεγάλων ποσοτήτων (πάνω από 1.000 mg ανά ημέρα) βιταμίνης C μπορεί να προκαλέσει:

  • πόνος στο στομάχι
  • διάρροια
  • φούσκωμα

Αυτά τα συμπτώματα θα εξαφανιστούν μόλις σταματήσετε να παίρνετε συμπληρώματα βιταμίνης C.

Τι συμβουλεύει το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας του Ηνωμένου Βασιλείου;

Θα πρέπει να μπορείτε να πάρετε όλη τη βιταμίνη C που χρειάζεστε τρώγοντας μια ποικίλη και ισορροπημένη διατροφή.

Εάν παίρνετε συμπληρώματα βιταμίνης C, μην πάρετε πάρα πολύ, καθώς αυτό θα μπορούσε να είναι επιβλαβές.

Η λήψη λιγότερων από 1.000 mg συμπληρωμάτων βιταμίνης C την ημέρα είναι απίθανο να προκαλέσει βλάβη.

 

Πηγή: NHS.UK

Share this post


0