Στέβια: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Στέβια: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Τι είναι η Στέβια

Η Στέβια είναι ένα έντονα γλυκό, μηδενικών θερμίδων εκχύλισμα φυτών που κέρδισε το ενδιαφέρον ως αντικατάσταση της ζάχαρης. Έχει γίνει δημοφιλής τα τελευταία χρόνια, χάρη στη φήμη του ως πιο «φυσικού» γλυκαντικού σε σύγκριση με τα κοινά τεχνητά γλυκαντικά εργαστηρίου (προέρχεται από εκχύλισμα φύλλων).

Τι είναι ακριβώς η Stevia και πώς φτιάχνεται το γλυκαντικό;

Η Stevia, ή Stevia rebaudiana, είναι φυτό που προέρχεται από τη Νότια Αμερική. Οι άνθρωποι εκεί καταναλώνουν τα φύλλα ως πηγή γλυκύτητας για εκατοντάδες χρόνια, σύμφωνα με ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε τον Μάιο του 2015 στο περιοδικό Nutrition Today. Σήμερα, το εκχύλισμα είναι ευρέως δημοφιλές ως εναλλακτική λύση ζάχαρης μηδενικών θερμίδων. Το πιο αξιοσημείωτο είναι ότι η στέβια είναι πολύ ισχυρή. Είναι 200 ​​έως 350 φορές πιο γλυκιά από τη ζάχαρη.

Το εκχύλισμα φύλλων στέβια μπορεί να είναι μια εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν να διατηρήσουν ένα υγιές βάρος και έναν υγιεινό τρόπο ζωής, επειδή έχει μηδενικές θερμίδες. Το μεγάλο πλεονέκτημα για το εκχύλισμα φύλλων stevia είναι ότι είναι ένα εργαλείο που θα σας επιτρέψει να τρώτε μερικά από τα αγαπημένα σας γλυκά τρόφιμα και ποτά, αλλά με λιγότερη ζάχαρη.

Η διαχείριση του βάρους σας γίνεται ξαφνικά πιο εφικτή. Το εκχύλισμα φύλλων στέβια είναι ένα γλυκαντικό υψηλής έντασης που μπορεί να είναι 200-350 φορές πιο έντονο σε γεύση από τη ζάχαρη. Η ένταση του εκχυλίσματος φύλλων στέβια είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους έχει μηδενικές θερμίδες – χρειάζεται πολύ λίγο από αυτό για να προκύψει γλυκύτητα ισοδύναμη με αυτή της ζάχαρης.

Ο άλλος λόγος για τον οποίο το εκχύλισμα φύλλων στέβια έχει μηδενικές θερμίδες είναι ο τρόπος που το σώμα σας το αφομοιώνει. Καθώς το σώμα σας επεξεργάζεται το γλυκαντικό, το εκχύλισμα φύλλων στέβια διέρχεται από το πεπτικό σας σύστημα χωρίς να διασπάται για θερμίδες.

Η διαδικασία αυτή διαφέρει από τον τρόπο με τον οποίο το σώμα σας επεξεργάζεται τη ζάχαρη: κατά τη διάρκεια της πέψης, τα σύνθετα σάκχαρα διασπώνται σε μονοσακχαρίτες και απορροφώνται στην κυκλοφορία του αίματος. Έτσι, το εκχύλισμα φύλλων στέβια μπορεί να είναι μια καλή επιλογή για τους λάτρεις των γλυκών που προσπαθούν να διατηρήσουν ένα υγιές βάρος.

Η Stevia λειτουργεί για να ενισχύσει την υγεία σας;

Θα ακούσετε πολλά οφέλη για την υγεία που συνδέονται με τη στέβια, αλλά είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσετε ότι η έρευνα για το εκχύλισμα είναι ακόμα νέα. Οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις δεν είναι ακόμη σαφείς. Πολλοί άνθρωποι μιλούν για το πώς η στέβια έχει ευνοϊκή επίδραση στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα-καθιστώντας την ιδανική για άτομα με διαβήτη τύπου 2, όσους θέλουν να χάσουν βάρος-ή το χρησιμοποιούν ως ένδειξη ότι είναι καλύτερη από άλλες μη θρεπτικές γλυκαντικές ουσίες.

Σύμφωνα με τη δήλωση θέσης που δημοσιεύτηκε τον Μάιο του 2012 στην Εφημερίδα της Ακαδημίας Διατροφής, τυχαιοποιημένες δοκιμές σχετικά με τις δυνατότητες απώλειας βάρους και διαχείρισης διαβήτη για στέβια είναι σε μεγάλο βαθμό ανάμεικτες. Ορισμένες δοκιμές δείχνουν ότι οι αποκρίσεις της γλυκόζης στο αίμα είναι χαμηλότερες μετά την κατανάλωση στέβιας, ενώ άλλες δεν αναφέρουν καμία αλλαγή.

Όταν πρόκειται για άλλους δείκτες υγείας, όπως η αρτηριακή πίεση, τα αποτελέσματα είναι επίσης συχνά ανάμεικτα. Δύο από τις δοκιμές που εξέτασαν οι συγγραφείς δεν ανέφεραν καμία αλλαγή, ενώ μία ανέφερε μείωση της αρτηριακής πίεσης μετά την κατανάλωση στέβια σε σύγκριση με το εικονικό φάρμακο. Συνολικά, σκεφτείτε τη στέβια μια επιλογή ως γλυκαντικό, αλλά μην περιμένετε ότι θα κάνει μια διακριτή διαφορά στην υγεία σας.

Βοηθάει η Stevia στην απώλεια βάρους ή συντήρηση;

Δεν είναι ακόμη σαφές εάν η στέβια μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος. Θεωρητικά θα έπρεπε αν καταναλώνετε ζάχαρη μηδενικών θερμίδων αντί της παραδοσιακής ζάχαρης. Αλλά το ανθρώπινο σώμα είναι περίπλοκο και η έρευνα δεν έχει καταλήξει ακόμη ότι γλυκαντικά χωρίς θερμίδες, συμπεριλαμβανομένης της στέβιας, μπορούν να σας αδυνατίσουν.

Ακριβώς όπως και με άλλα γλυκαντικά χωρίς θερμίδες, μπορεί να τρώτε περισσότερο από την πεποίθηση ότι «εξοικονομήσατε» θερμίδες, ή αυτά τα γλυκαντικά μπορεί να επηρεάσουν μοναδικά την όρεξή σας για να σας προτρέψουν να φάτε περισσότερο. Σε μια μικρή μελέτη, που δημοσιεύτηκε τον Μάρτιο του 2017 στο International Journal of Obesity, η οποία διεξήχθη σε 30 ενήλικες άνδρες, οι συμμετέχοντες ήπιαν ένα ρόφημα γλυκανμένο από ασπαρτάμη, φρούτα μοναχού, σακχαρόζη (ζάχαρη) ή στέβια και στη συνέχεια έφαγαν μεσημεριανό μία ώρα αργότερα.

Οι άνθρωποι που έπιναν το ποτό μηδενικών θερμίδων (ανεξάρτητα από τον τύπο) έτρωγαν περισσότερο μεσημεριανό σε σύγκριση με εκείνους που έπιναν το ρόφημα σακχαρόζης (ζάχαρης). Τι σημαίνει αυτό? «Η ενέργεια που« εξοικονομήθηκε »από την αντικατάσταση της σακχαρόζης με NNS [μη θρεπτικά γλυκαντικά] αντισταθμίστηκε πλήρως στα επόμενα γεύματα.

Ως εκ τούτου, δεν βρέθηκε καμία διαφορά στη συνολική ημερήσια πρόσληψη ενέργειας μεταξύ των θεραπειών », έγραψαν οι συγγραφείς. Τούτου λεχθέντος, προηγούμενη έρευνα διαπίστωσε ότι όταν οι άνθρωποι κατανάλωναν ένα ποτό στέβια ή ασπαρτάμη πριν από το γεύμα, δεν κατέληγαν να τρώνε περισσότερο σε σύγκριση με εκείνους που έπιναν σακχαρόζη (ζάχαρη). 

Είναι η Stevia ακίνδυνη για άτομα με διαβήτη;

Ναι είναι. Οι μη θρεπτικές γλυκαντικές ουσίες μπορούν να παίξουν ρόλο στη διατροφή σας εάν έχετε διαβήτη, σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Διαβήτη. Όταν χρησιμοποιούνται για την αντικατάσταση της ζάχαρης, αυτά μπορούν να βοηθήσουν στον έλεγχο της γλυκόζης, σύμφωνα με μια επιστημονική δήλωση που κυκλοφόρησαν το 2012, η οποία περιελάμβανε σχόλια για τη στέβια.

Η έρευνα δεν έδειξε ότι αυτοί οι τύποι γλυκαντικών ουσιαστικά βοηθούν τους ανθρώπους να μειώσουν την πρόσληψη θερμίδων ή υδατανθράκων σε πραγματικό περιβάλλον. Επιπλέον, μπορεί να έχετε ακούσει ότι η στέβια είναι πραγματικά χρήσιμη για τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα. Η αρχική έρευνα σε ποντίκια που δημοσιεύτηκε τον Μάρτιο του 2017 στο περιοδικό Nature Communication δείχνει ότι η στέβια διεγείρει ένα συγκεκριμένο πρωτεϊνικό κανάλι που βοηθά το πάγκρεας να απελευθερώσει τη σωστή δόση ινσουλίνης.

Αλλά το να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι η στέβια είναι ένας τρόπος για τη θεραπεία του διαβήτη δεν είναι ακόμα κατάλληλος, σημείωσε ο συντάκτης της μελέτης στο δελτίο τύπου.

Όταν χρησιμοποιείτε ένα μίγμα εκχυλίσματος ζάχαρης και φύλλων στέβια ως συστατικό, είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσετε ότι η τελική συνταγή θα περιέχει ακόμα ζάχαρη και αυτοί οι υδατάνθρακες μετράνε – και αυτό για την περίπτωση που καλείστε να διαχειρίζεστε τη συνολική πρόσληψη ζάχαρης.

Το εκχύλισμα του φυτού στέβια είναι μια εξαιρετική επιλογή υγείας, ακόμα και για άτομα με διαβήτη ή άτομα που πρέπει να περιορίσουν την πρόσληψη ζάχαρης. Τέλος, μελέτες έχουν δείξει ότι το εκχύλισμα φύλλων στέβια δεν επηρεάζει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα.

Σχετικά προϊόντα:

 

www.ohmyhealth.gr

 

 

Share this post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


0