Το καλάθι μου

Καλέστε μας: 25520 29174

Δωρεάν μεταφορικά σε παραγγελίες άνω των 39€

100% ασφαλείς συναλλαγές

vitamineD

Μάθετε για την Βιταμίνη D

Γενικά Στοιχεία για την Βιταμίνη D


Η βιταμίνη D βοηθά στη ρύθμιση της ποσότητας ασβεστίου και φωσφορικού στο σώμα.

Αυτά τα θρεπτικά συστατικά χρειάζονται για να διατηρήσουν τα οστά, τα δόντια και τους μυς υγιείς.

Η έλλειψη βιταμίνης D μπορεί να οδηγήσει σε οστικές παραμορφώσεις όπως ραχίτιδα στα παιδιά και οστικός πόνος που προκαλείται από μια κατάσταση που ονομάζεται οστεομαλακία σε ενήλικες.

 

Καλές πηγές βιταμίνης D


Από περίπου τέλη Μαρτίου / αρχές Απριλίου έως τέλη Σεπτεμβρίου, οι περισσότεροι άνθρωποι θα πρέπει να μπορούν να πάρουν όλη τη βιταμίνη D που χρειάζονται από το φως του ήλιου.

Το σώμα δημιουργεί βιταμίνη D από το άμεσο ηλιακό φως στο δέρμα όταν βρίσκεστε έξω.

Αλλά μεταξύ Οκτωβρίου και αρχές Μαρτίου δεν λαμβάνουμε αρκετή βιταμίνη D από το φως του ήλιου. Διαβάστε περισσότερα για τη βιταμίνη D και το ηλιακό φως.

Η βιταμίνη D βρίσκεται επίσης σε μικρό αριθμό τροφίμων.

Οι πηγές περιλαμβάνουν:

  • λιπαρά ψάρια – όπως σολομός, σαρδέλες, ρέγγα και σκουμπρί
  • κόκκινο κρέας
  • συκώτι
  • κρόκοι αυγών
  • εμπλουτισμένα τρόφιμα – όπως μερικά λιπαρά και δημητριακά πρωινού
  • Μια άλλη πηγή βιταμίνης D είναι τα συμπληρώματα διατροφής.

 

πηγές-vitamin-d

Πόση βιταμίνη D χρειάζομαι;


Τα μωρά ηλικίας έως 1 έτους χρειάζονται 8,5 έως 10 μικρογραμμάρια βιταμίνης D την ημέρα.

Παιδιά από την ηλικία του 1 έτους και ενήλικες χρειάζονται 10 μικρογραμμάρια βιταμίνης D την ημέρα. Αυτό περιλαμβάνει εγκύους και θηλάζουσες γυναίκες και άτομα που διατρέχουν κίνδυνο ανεπάρκειας βιταμίνης D.

Από τα τέλη Μαρτίου έως τις αρχές Απριλίου έως τα τέλη Σεπτεμβρίου, η πλειοψηφία των ανθρώπων θα πρέπει να μπορεί να πάρει όλη τη βιταμίνη D που χρειάζονται από το φως του ήλιου στο δέρμα τους.

Ένα μικρογραμμάριο είναι 1.000 φορές μικρότερο από ένα χιλιοστόγραμμα (mg). Η λέξη μικρογραμμάριο γράφεται μερικές φορές με το ελληνικό σύμβολο μ ακολουθούμενο από το γράμμα g (μg).

Μερικές φορές η ποσότητα της βιταμίνης D εκφράζεται ως Διεθνείς Μονάδες (IU). 1 μικρογραμμάριο βιταμίνης D ισούται με 40 IU. Έτσι, 10 μικρογραμμάρια βιταμίνης D είναι ίση με 400 IU.

Πρέπει να πάρω συμπλήρωμα βιταμίνης D;


Συμβουλές για βρέφη και μικρά παιδιά
Το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας του Ηνωμένου Βασιλείου συνιστά:

Τα μωρά που θηλάζουν από τη γέννηση έως το 1 έτος πρέπει να λαμβάνουν καθημερινό συμπλήρωμα που περιέχει 8,5 έως 10 μικρογραμμάρια βιταμίνης D για να βεβαιωθείτε ότι παίρνουν αρκετά
Τα μωρά που τρέφονται με φόρμουλα δεν πρέπει να λαμβάνουν συμπλήρωμα βιταμίνης D έως ότου έχουν λιγότερο από 500 ml (περίπου μια πίντα) βρεφικής φόρμουλας την ημέρα, καθώς η βρεφική φόρμουλα εμπλουτίζεται με βιταμίνη D
Σε παιδιά ηλικίας 1 έως 4 ετών πρέπει να χορηγείται καθημερινό συμπλήρωμα που περιέχει 10 μικρογραμμάρια βιταμίνης D
Μπορείτε να αγοράσετε συμπληρώματα βιταμίνης D ή σταγόνες βιταμινών που περιέχουν βιταμίνη D (για λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα) στα περισσότερα φαρμακεία και σούπερ μάρκετ.

Για περισσότερες πληροφορίες, ανατρέξτε στον ιστότοπο Healthy Start.

Συμβουλές για ενήλικες και παιδιά άνω των 4 ετών
Κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου και του χειμώνα, πρέπει να πάρετε βιταμίνη D από τη διατροφή σας, επειδή ο ήλιος δεν είναι αρκετά δυνατός για να κάνει το σώμα βιταμίνη D.

Αλλά επειδή είναι δύσκολο για τους ανθρώπους να πάρουν αρκετή βιταμίνη D μόνο από τα τρόφιμα, ο καθένας (συμπεριλαμβανομένων των εγκύων και των θηλάζοντων γυναικών) πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο λήψης ενός ημερήσιου συμπληρώματος που περιέχει 10 μικρογραμμάρια βιταμίνης D κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου και του χειμώνα.

Από τα τέλη Μαρτίου έως τις αρχές Απριλίου έως τα τέλη Σεπτεμβρίου, οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να πάρουν όλη τη βιταμίνη D που χρειάζονται μέσω του ηλιακού φωτός στο δέρμα τους και από μια ισορροπημένη διατροφή.

Μπορείτε να επιλέξετε να μην πάρετε συμπλήρωμα βιταμίνης D κατά τη διάρκεια αυτών των μηνών.

 

Άτομα που διατρέχουν κίνδυνο ανεπάρκειας βιταμίνης D


Μερικοί άνθρωποι δεν θα πάρουν αρκετή βιταμίνη D από το φως του ήλιου επειδή έχουν πολύ μικρή ή καθόλου έκθεση στον ήλιο.

Το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας συνιστά να λαμβάνετε ένα καθημερινό συμπλήρωμα που περιέχει 10 μικρογραμμάρια βιταμίνης D καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους εάν:

δεν είναι συχνά σε εξωτερικούς χώρους – για παράδειγμα, εάν είστε αδύναμοι ή στενοχωρημένοι
βρίσκονται σε ένα ίδρυμα σαν ένα σπίτι φροντίδας
Συνήθως φοράτε ρούχα που καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του δέρματός σας όταν βρίσκεστε έξω
Εάν έχετε σκούρο δέρμα – για παράδειγμα έχετε φόντο Αφρικής, Αφρικής-Καραϊβικής ή Νότιας Ασίας – μπορεί επίσης να μην πάρετε αρκετή βιταμίνη D από το φως του ήλιου.

Θα πρέπει να λάβετε ένα καθημερινό συμπλήρωμα που περιέχει 10 μικρογραμμάρια βιταμίνης D καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους.

Τι συμβαίνει εάν πάρω πάρα πολύ βιταμίνη D;


Η λήψη πάρα πολλών συμπληρωμάτων βιταμίνης D για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να προκαλέσει υπερβολική αύξηση του ασβεστίου στο σώμα (υπερασβεστιαιμία). Αυτό μπορεί να αποδυναμώσει τα οστά και να βλάψει τα νεφρά και την καρδιά.

Εάν επιλέξετε να πάρετε συμπληρώματα βιταμίνης D, 10 μικρογραμμάρια την ημέρα θα είναι αρκετά για τους περισσότερους ανθρώπους.

Μην πάρετε περισσότερα από 100 μικρογραμμάρια (4.000 IU) βιταμίνης D την ημέρα, καθώς θα μπορούσε να είναι επιβλαβές. Αυτό ισχύει για ενήλικες, συμπεριλαμβανομένων των εγκύων και των θηλάζων γυναικών.

 

Πηγή: NHK UK

0